Wednesday, January 11, 2012

Vardag hos oss :)

Hej hopp!
Idag e de 22 dagar kavr tills mammsen och Ellen kommer!! :)
De ska bli sa roligt, a ja forsoker ova me Livisen pa svenskan,
for knapp som hon e sa latsas hon som att hon helt plotsligt inte
kan svenska alls...
Hon fattar va man sager men hon kan inte prata de pastar hon..Knappis.
Sa nar Ellen kommer sa vet ja inte hur dom ska forsta varandra :P
Joda, formodligen sa kommer de efter nagra dagar..

Jag funderade harromdagen pa hur olika mina barn e, och hur lika jag och Olivia e.
Bella e saaa beroende av sin mamma och kan inte gora nagonting sjalv (las VILL INTE)
som tex att gora frukost, Bella kan sitta i flera timmar pa soffan a vanta pa att ja ska gora frukost
hellre an att gora de sjalv, med foljd av att hon e vralhungrig, eller som hon sager:
Jag har lagt blodsocker, mamma!
Medans den andra fislisan hellre fixar sjalv an att jag gor de,
och e de sa att ja fixar frukost till henne sa e de fel frulle och de slutar me att ja
far slanga de iaf for hon vill ha ngot heeeeeelt annat.
Olivia blandar och Bella vill ha samma varenda dag.
Livy vill helst ha flera saker samtidigt, som tex flingor, en macka, appelmos, och en dricka.
Medans Bella bara vill ha en macka och chokladmjolk.
Olivia e sa sjalvstandig och har kunnat kla pa sig sjalv hur lange som helst,
medans Bella kan ga med pyjamasen tills ja lagger fram kladerna framfor nasan pa henne,
och sager till henne att hon ska kla pa sig.
Jag markte nar ja va pa sjukhuset att hon inte gillade att ja va borta, Bella.
Livy brydde sig inte sa mkt, men Bella blev ledsen a undrade nar ja skulle komma hem
sa de blev nan ordning pa torpet igen.
Sa hon e valdigt mammig Bella, men de e Livy oxa, fast pa olika satt....
Jag undrar ja va de ska bli av lilla fisen som redan e sa bortskamd att de e inte klokt! :)
Hur kan man inte skamma bort en san soting??



Hoppas ni far en bra dag, ja ska ivag a handla paket till min man som fyller ar imorrn!! :)

No comments:

Post a Comment